tirsdag 18. mai 2010

JA, VI ELSKER

Da var 17.mai feiringa over, og jeg hadde en kjempe bra dag, med hjelp fra alle folka her...Det norske flagget ble saa utrolig bra. Jeg lagde en egen session for aa lage flagg. Altsaa, paa tavla blir det skrevet opp hva man skal gjore neste dag. Dagen er delt inn i 4 sessions og ved siden av navnene vaare staar det forskjellige "koder". F.eks Elw TMs = lion walk med Thulani og Meggie). Saa ja, jeg tok meg den friheten og lagde min egen kode FM for Flag making, istedenfor lion walk, og jammen var det ikke 10 av folka om ville dette. Jeg gjorde nesten ingenting for folk var veldig ivrige, saa de lot meg ikke slippe helt til. jeg stod mest aa saa paa og sa "ja, det ble fint", "nei, ikke gjor det saann", og til slutt "dette ble jo dodsbra". Jeg hadde kjopt inn hvitt stoff og maling i rodt og blaatt. Googlet frem flagget slik at de fikk se hvordan det saa ut og hvordan maal det var for aa faa det noyaktig, Jeg provde forst aa tegne det, men jeg+penn+papir er ikke god kombinasjon, saa det ble ikke saa veldig fint akkurat...det syns ikke de andre heller. Etter at flagget var ferdig torket fant Matt og jeg en pinne som vi tredde plagget inn paa. Dette gjorde vi da den 16. mai, slik at det var klart til 17. Dagen gikk som vanlig, lion walk paa morgenen, enclosure cleaning 2. og 3. session. 4. session var det boatcruise for de som ville, for aa feire Norges dag, Flagget var med, men maatte ligge paa gulvet i baaten siden det er saa utrolig politiske meninger ute aa gaar. Deretter var det middag, og saa var det FEST!!! Vi satt pinnen med flagget paa fast i sofaen, fant frem no musikk, alkohol ble drukket, drikkeleker fant sted og vi hadde det veldig moro. En fantastisk 17. mai. men jeg maa innromme at jeg savnet aa vaere hjemme akkurat denne dagen, hilsen patrioten! Pappa ringte meg slik at jeg fikk hore children of sanchez og Ja, vi elsker. TAKK FOR DET :) Made my day! OJ spilte kjempebra, og takk for hilsen fra alle som skreik HEI i bakgrunn. Det var artig.

Ellers er det ikke saa mye nytt. Paa lordag hadde vi mud fight. Det var spesielt, men veldig goy. Vi ble kjort ut til en dam. Det var da volunteers mot folka som jobba her. Gutta hoppa ut av trucken riktig saa fort og starta og kaste gjorme paa oss som fortsatt var i trucken. Deretter ble en og en tatt og kasta ut i vannet og dynka i gjorme. Jeg strittet ganske kraftig imot, ga meg ikke saa lett akkurat. Saa de fikk seg en lopetur da de provde aa fange meg, noe de ikke klarte. Saa var det plutselig 4 av dem som bestemte seg for aa lofte meg og dra meg ut i vannet. Jeg sparket, slo og gud veit hva, men de klarte det ikke for 5 forsok, og da var det gjort. Jeg tapte til slutt. MEN; det skal sies. Det tok lang tid! Og dum som jeg var skulle jeg ta igjen, men hadde ikke saa veldig sjangs paa slutten der, det var riktig saa slitsomt kan du tro. Jeg er fortsatt stol etter det. Men goy var det i alle fall.

Imorgen drar vi til Vic Falls. Gleder meg veldig til det, blir digg aa komme seg ut av parken for noen dager. Det er da meg, Teresa, Simon, Sam og to eller kanskje 3 av de nye frivillige som kom igaar som drar. Det tar da ca. 8 timer aa kjore dit. Ja, dere faar fler detaljer naar jeg er tilbake fra turen, for jeg vet ikke helt hva det gaar ut paa enda.

Naa vet jeg ikke hva mer jeg skal skrive saa jeg kommer tilbake med mer senere.

Jeg har det i hvert fall kjempebra. Annet enn at jeg holder paa aa fryse ihjel. Det er veldig kaldt disse dager og jeg har ikke saa varme klaer med meg. Det er jo flott.

Haaper alle der hjemme har det bra!

Hasta luego,

Hege

2 kommentarer:

  1. Hei Hege!
    En topp 17. maifeiring skjønner jeg!
    Her er sommeren på vei, snart 20 grader nå. Det går bra med bestefar. Mamma og jeg drar til Hardanger på fredag. Kos deg på turen til Victoria Falls, det tror jeg kan bli ganske lækkert!

    Pappa

    SvarSlett
  2. Hei Hege! Så fint at du fikk en fin 17.mai feiring både med flagget, middagen og norsk musikk på "direkten" - det var ikke verst!!Jeg hadde en rolig 17.mai, men spiste en deilig middag på Golfkroa sammen med Mayn. Ellers har det vært mye jobbing - lange dager - borte i 11 timer. Sist uke hadde jeg bare en hverdag fri, og da skulle jeg gjøre mest mulig - trodde jeg. Litt sigen i går kveld, men i dag har jeg skurt og oljet terrassen. I kveld har jeg bare sett på alle de fantastiske bildene som du og Veronica har tatt. Det er jo helt utrolig - skulle gjerne vært der! Håper du fikk en flott opplevelse i Vic Fall. Ønsker deg en GOD PINSE! Takk for koselig tlf.samtale, satt i kantinen på Univ. så det var litt uro rundt meg. Men vi snakkes når du kommer hjem - det gleder jeg meg til! Kos deg videre! Klem fra Farmor

    SvarSlett